dinsdag 5 april 2011

Ik ben misschien "Miss af" maar niet van mijn "Missie" af!!!

Het is nu een klein weekje verder sinds ik de titel met trots heb overgedragen aan Simone.

En nu kan ik dus zeggen dat ik "Miss af" ben......

Maar iets wat ik niet eruit krijg of opga geven is mijn "Missie":

En dat is dat iedere vrouw in Nederland met trots naar zichzelf kan kijken en kan waarderen wat er terugkijkt in de spiegel.
Dus daar ben ik nu druk mee bezig om die "Missie" te blijven uitdragen.
En nu heb ik daarvoor het juiste platform gevonden: Anti Dieet dag 2011

De internationale Anti Dieet Dag is op 6 mei. Deze dag is in 1992 ingesteld als reactie op de zelfmoord van een 15-jarig meisje, omdat ze er niet meer tegen kon dat ze zo dik was.
Vanaf 1999 heeft de obesitasvereniging jaarlijks stilgestaan bij de gevaren van diëten en de slachtoffers van het slankheidideaal.

Op de Anti Dieet dag gaat het over; lekker in je vel, fit en gezond zijn en een goed gewicht.
En dan hebben we het NIET over diëten, poeders, pillen of operatie maar ontdekken hoe jouw eetpatroon in elkaar zit. Wat zijn jouw valkuilen? Hoe doorbreek je patronen en gewoontes.

Deze dag vraagt je:
  • Een dag niet aan de lijn te doen, ook als je normaal wel een dieet volgt.
  • Eens na te denken over hoe diëten je leven beïnvloedt.
  • Een dag niet op de weegschaal te staan en jezelf niet te meten.
  • De slachtoffers te herdenken van eetstoornissen en onveilige afslankmethoden.
  • Te helpen een eind te maken aan vooroordelen en discriminatie op grond van gewicht en omvang.
  • Te sporten en bewegen omdat het goed voelt en gezond is.

Het event biedt je:
  • Een scala van inspirerende en vernieuwende workshops en lezingen die zich richten op de lekkere en gezonde aspecten van eten en bewegen
  • Opening met onder andere debat met bijzondere sprekers
  • Inspiratie voor positief over jezelf zijn en lekker in je lijf zitten
  • De kans om veel gelijkgestemden te ontmoeten!

En nu is het zelfs zo dat ik samen met Hermina van "Wondervol" een training ga geven:

Hoe "Wondervol" ben jij:
Wat krijg je als je een journaliste en een Miss bij elkaar doet: twee dames die ervoor hebben gekozen om te luisteren naar hun eigen lichaam en niet meer meedoen met de mode van het lijnen. Twee dames die gek zijn op shoppen, lekker eten en genieten van alles wat er op hun pad komt. Maar wat ze samen bindt is een gemeenschappelijke passie: vrouwen inspireren om te kiezen voor zichzelf door het schrijven van blogs, vragen te stellen aan de media en aan jou te vragen: wat maakt jou `wondervol`?...

Wij kunnen hier zoveel over zeggen tegen jou maar wat wij graag zouden willen is dat jij kan zeggen met volle overtuiging: ‘IK BEN WONDERVOL`

En door met jou in gesprek te gaan willen wij jou helpen en inspireren op de weg naar een ander manier van kijken naar jezelf.....
Dus ben je benieuwd hoe ik mijn "Missie" voortzet? Kom dan naar de Anti Dieet Dag 2011

Zie ik je dan???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten